mandag 16. august 2010

Hybel og nytt kjøkken

Det har ikke blitt så mye blogging den siste uken. Ser at det nesten er en uke siden sist nå :s Men jeg har en god grunn (synes jeg iallefall). Jeg har nemlig vært på flyttefot og bor nå i en liten hybel der jeg deler kjøkken og bad med en venninne. Jeg har bare flyttet et par kilometer opp i bygda, men tro meg; det er ikke bare-bare det heller.

Jeg har blitt vant til å ha 50 kvadratmeter å boltre meg på og da trengs det mye arbeid for å pakke vekk og velge bort ting slik at man ender opp med eiendeler som får plass på 11 kvadrat og et halvt kjøkken. Men 15 pappesker og to tilhengerlass senere er jeg endelig på plass, og det ble ikke så aller verst. Samboeren har jeg sendt hjem til Bergen (eller rettere sagt: han orket ikke dette lille stedet lenger og ville til Bergen for å finne seg en skikkelig jobb, men jeg liker å tro at det er jeg som bestemmer så jeg har altså sendt ham avgårde).


Når det gjelder kjøkkenet er det slett ikke så ille som jeg hadde trodd. Hvis man ser bort fra de dødskjedelige furupanelveggene og furuskapdørene er kjøkkenet ganske ok. Fikk til og med plass til et fryseskap der inne, og da er dagen(e) reddet! Det eneste som mangler er en oppvaskemaskin, men det er bare et luksusproblem, jeg har godt av å vaske opp litt for hånd. Da lærer jeg meg kanskje å ikke grise så mye mens jeg lager mat.

Jeg har begynt å bli kjent med komfyren (som forøvrig heter Grepa, og ser ut som den er 15 år eldre enn meg) og det ser ut til at vi kommer til å få noen fine måneder sammen med masse god mat. Jeg har ikke brent noe ennå iallefall.

Så nå er jeg i gang igjen, nå blir det hybelkokkelering for alle penga. Eller sagt på en annen måte: Nå blir det andre boller! Og apropos boller: prøv skillingsbollekaken min, den er kjempegod :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Da blir jeg så glad =)