mandag 26. juli 2010

Hyttekos og masse blåbær!

Jeg har vært på ferie på hytten i Austevoll sammen med mamma, pappa og lillebror forige uke. Der har jeg ikke tilgang på internett, så det ble lite blogging... Men det skal jeg ta igjen denne uken, jeg har nemlig laget masse god mat på hytten og samlet sammen noen gode oppskrifter :)



På hytten hadde vi tre tunge regndager og tre dager med strålende sol. Mamma og jeg plukket masse blåbær som vi lagde blåbærmuffins, pannekaker med vaniljeis og varme blåbær og blåbærpai av. (Klikk for oppskrifter)








Pappa og lillebror fikk en svær havål i torskerusen (210 cm, 35 - 40 kg) som vi selvfølgelig måtte smake på, uten særlig suksess. 
Hvis noen lurer på hvordan havål smaker kan jeg fortelle at det smaker som hvit fisk, med den er veldig grov i kjøttet og det blir ganske hardt når du tilbereder den. Den har bein alle veier, så hvis du har planer om å lage havålfilet kan du bare glemme det...








Når solen endelig viste seg på himmelen, ble den der hele helgen og vi hadde 3 flotte dager med båtturer, grilling og masse soling og sløving på terassen. 
Ha en fortsatt god sommer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Da blir jeg så glad =)