mandag 11. mai 2015

Snart 17. mai

Nå er det under en uke igjen til 17. mai og det er på tide å begynne å tenke på 17. maikaken. Derfor tenkte jeg at jeg skulle lage et innlegg med en håndfull kaker som kan passe til anledningen. I dag er det et forferdelig regnvær her i Bergen, så da passer det fint å sitte inne med en kopp te og blogge. Håper virkelig at dette regnværet gir seg til 17. mai... Her er mine kakeforslag:

Først ut er flaggkaken. Inni er det blåbær, bringebærsyltetøy og krem. Oppskriften finner du her.

Neste forslag er sjokoladepavlova med bær. Kjapt og enkelt å lage, også er jo pavlova perfekt til 17. mai! Oppskrift her.


Marengsbløtekake med jordbær - en sikker vinner. Oppskriften finner du her.


Bløtkake med marshmallowsfondant. Litt tidkrevende å lage, men veldig god! Oppskrift her.


Mormors sitronformkake. Med riktig farge på kakestrøsselet kan dette bli en helt super 17. maikake. Her er oppskriften.



På onsdag kommer det et innlegg om kaken som jeg laget til 17. mai i fjor, så følg med for mer inspirasjon :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Da blir jeg så glad =)