tirsdag 9. august 2011

Høstkosen er sikret

Seks kurver med store perfekte bringebær er i hus og høsten er dermed reddet! Bringebærene kjøpte vi fra noen bekjente av svigers som plukker og selger bringebær hvert år til 25 kr kurven :) Det må da være en god pris for oppunder 400 g kortreiste bær.


Alle seks kurvene har fått plass i fryseren inntil et akutt behov for bringebær melder seg og til jeg har bestemt meg for hva jeg skal lage av dem. Jeg vil jo ikke sløse bort så gode bær på noe jeg kan lage like bra med bær fra butikken/frysedisken... Jeg er åpen for forslag hvis noen har noen gode idéer til hva jeg kan lage av noen av bringebærene :)
Også håper jeg dere nyter det som er igjen av sommeren før det plutselig slår om til høst...

2 kommentarer:

  1. Mmhhh,bringebær er så deilig! Hadde håpet på å få plukket litt selv, men her i trøndelag har det regnet i bøtter og spann de to siste dagene så da er det ikke så fristene med bærtur. Så du er heldig som har fått bærene i hus. Jeg har planer om å lage syltetøy av det.

    Mvh Sylvia

    SvarSlett
  2. Hei Sylvia :) Ja bringebær lukter og smaker fantastisk! Det har ikke akkurat vært noe særlig sommervær her i Bergen heller. Og nå begynner høsten å komme også, det kjennes iallefall sånn ut på temperaturen. Jeg så at Meny har bringebær til 25 kr kurven. Kanskje det gjelder i hele landet :) I så fall: Løp og kjøp! Syltetøy er en god idé. Tror jeg skal lage det av noen villbringebær fra hytten :)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar. Da blir jeg så glad =)