tirsdag 10. februar 2015

Hjemmelagde fiskepinner med fullkornsfrokostblanding

Jeg så på reklame på tv (jeg husker ikke for hva) at de lagde fiskepinner med Cornflakes. Det så lurt og enkelt ut, men cornflakes er jo ikke akkurat sunt. Derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve med fullkornsfrokostblanding. Vi har alltid Fitness fullkorn liggende i huset, så da ble det den. Paneringen ble sprø og god. Pass på å ha nok salt og pepper på torskefileten og i melblandingen slik at smaken blir bra.



Til to voksne og ett barn trenger du:
- 400 g torskefilet
- 1,5 dl knust fullkornsfrokostblanding
- 1 egg
- 1 dl hvetemel
- salt og pepper
- 1-2 ss nøytral olje
- 7 poteter
- 50 g smør
- melk
- 2 gulrøtter

Slik gjør du:
Skrell potetene og del dem i mindre biter. Ha potetene i en kjele med vann og kok opp. La potetene koke til de er møre mens du tilbereder fisken. Ha bakepapir på et stekebrett og smør med litt nøytral olje. Skjær torsken i biter på størrelse med fiskepinner. Varm opp ovnen til 180 grader varmluft. Krydre fisken med salt og pepper. 

Ha hvetemel blandet med litt salt og pepper, egg og frokostblanding i hver sin skål. Dypp hver torskebit først i hvetemel, så i egg og til slutt i frokostblanding. 

Legg dem på smurt bakepapir på et stekebrett. Stekes på 180 grader varmluft midt i ovnen i ca 10 minutter. 

Lag potetstappe i mellomtiden med kokte poteter, smør og melk. Smak til med salt og pepper. Server med revne gulrøtter.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Da blir jeg så glad =)