mandag 11. november 2013

Torsk i kokos og karri

Mandag er fiskedag for oss. Det er lett for at det blir det samme om og om igjen selv om fisk egentlig er ganske lett å variere. Det er masse godt og spennende man kan lage med fisk, men det er ikke så lett når mannen i huset liker fisken best kamuflert i en grateng eller i plukkfisk. Dette lagde jeg til meg og sønnen min før han var fylt et år en dag samboeren min ikke var hjemme. Det falt i smak hos oss begge to :) Oppskriften er fra Monas kokebok.

Dette trenger du til 2 porsjoner:
- 3 ss rød karripasta
- 300 g torskefilet
- 1 boks kokosmelk
- frosne erter
- 1 ss solsikkeolje
- 1 ts maisenna
- salt og pepper
- 1/2 liten paprika
- ris

Slik gjør du:
Kok ris etter anvisning på pakken. Kutt fisken i litt store biter. Varm opp stekepannen og ha i oljen. Fres karripastaen ca et minutt mens du rører. Hell i kokosmelken og visp det sammen. Rør ut maisenna i litt vann. Hell det i sausen slik at den tykner. Skru ned varmen slik at det småbobler. Ha i erter etter eget ønske, og la de koke med i ca. 5 minutter. Ha i fiskebitene og la de trekke i sausen. Ikke rør i sausen etter at du har lagt i fisken. Bare vend litt på fiskebitene til de er gjennomkokt. Ca 5 minutter. Smak til med salt og pepper og server sausen på nykokt ris med frisk paprika i skiver på toppen.
Nam nam!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Da blir jeg så glad =)