lørdag 11. februar 2012

Biffsnadder

Det er tid for lørdagskos! Dette lagde vi forrige lørdag og jeg anbefaler på det varmeste at du lager det idag. 

Til 2 trenger du:
- 300 g mørt strimlet biffkjøtt
- 1 løk
- 1 rød paprika
- 1 hvitløksfedd
- 2 ss smør
- salt
- pepper
- 1/2 ts paprikapulver
- 1 ts knust tørket chili
- en slump kremfløte
- evt. bakt potet og salat som tilbehør

Slik gjør du:
Skrell løken og skjær den i ringer. Skjær paprikaen i staver. 
Finriv hvitløksfeddet. Varm opp stekepannen til høy temperatur. Ha i smøret og vent til det skummer. Fres kjøttet og rør sånn at det blir frest på alle sider. Krydre godt med paprikapulver, tørket chili, salt og pepper. Ha i løk og paprika og stek videre til løken faller sammen. 
Ha i hvitløken og rør rundt mens den steker. Skru ned varmen og hell på litt fløte. Rør mens den koker helt inn. 
Ferdig! 
Jeg serverte bakt potet med smør og salat ved siden av.

6 kommentarer:

  1. Denne skal vi prøve oss på i kveld! Det ser veldig godt ut og jeg gleder meg til å prøve. Har forøvrig prøvd flere av dine oppskrifter med stor suksess.
    Takk for all inspirasjon :)

    Hilsen Anne-Line

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper det ble bra :) Takk for kjekk kommentar!

      Slett
  2. Tok å Byttet ut tørka chilli med fersk og løk med purreløk men ellers fylte jeg oppskriften og det blei nydelig :)

    Hilse. Ingunn

    SvarSlett
  3. Å, prøvde nettopp denne oppskriften til middag, og det var helt magisk! Jeg frityrkokte (i kjele) poteter i strimler vedsiden av, og det ble en kjempegod sammensetning.

    Takk for denne flotte bloggen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Pommes frites passer veldig godt til, det er jeg enig i :) Tusen takk for hyggelig kommentar!

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar. Da blir jeg så glad =)