søndag 30. oktober 2011

Brownies med nøtter

Jeg fikk så lyst på noe søtt her en kveld, så jeg bestemte meg for å lage brownies. I skuffen fant jeg kakaopulver, hasselnøtter og valnøtter, men ingen kokesjokolade. Så da ble det brownies uten kokesjokolade med to typer nøtter. Nam!
Dette trenger du til en liten langpanne:
-  3 egg
- 4 dl sukker
- 150 g smør
- 1,5 ts vaniljesukker
- 7 ss kakaopulver
- 120 g mel
- 30 g hasselnøttkjerner
- 40 g valnøttkjerner

Slik gjør du:
Varm opp ovnen til 180 grader. Smelt smøret i en kjele mens du rører egg og sukker hvitt med en håndmikser. Ha i vaniljesukker, kakaopulver, mel og smør og rør godt. Rør nøttene lett inn. Fordel røren jevnt utover en liten, smurt langpanne. Stek kaken nederst i ovnen i 20-30 minutter. La den avkjøle seg ca. 1/2 time før du serverer den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Da blir jeg så glad =)