mandag 11. juli 2011

Rød fruktsalat

Lag fruktsalat til lunsj! Er du som meg veldig lei av tørre skiver med svett pålegg til lunsj? Hvorfor ikke lage en fruktsalat istedenfor? Denne sammensetningen med jordbær, banan, vannmelon og pasjonsfrukt gir en sommerlig og frisk fruktsalat.

Dette trenger du:
- vannmelon
- jordbær
- banan
- pasjonsfrukt

Slik gjør du:
Skrell bananen og del den i tykke skiver. Jeg brukte en banan til en porsjon. Skjær av skallet og skjær ønsket mengde vannmelon i passe store biter. Jeg brukte 1/8 vannmelon til en person. Rens jordbærene og del dem i to. Jeg brukte en halv kurv jordbær til en person. Legg alt sammen i en stor boks med tett lokk. Oppbevares i kjøleskapet til den skal spises. Ta med pasjonsfrukten ved siden av. Del den i to og press saften over rett før du skal spise fruktsalaten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Da blir jeg så glad =)