lørdag 9. oktober 2010

Fylt loff

Dette er en rask og enkel oppskrift som passer på travle dager. Det som tar lengst tid med denne oppskriften tipper jeg er å få tak i formloff. Hvis du ikke får tak i formloff er det fullt mulig å bruke vanlig loff eller mellomgrovt formbrød.

Du trenger:
- 1 hel formloff
- 400 g kjøttdeig
- salt og pepper
- 1 boks (400g) grovhakkede tomater
- oregano
- revet ost

Slik gjør du:
Del formloffen på langs slik at du skjærer toppen av. Grav ut innmaten og riv den opp i små biter.Brun kjøttdeigen en stekepanne og ha i grovhakkede tomater. La det koke opp og bland deretter i innmat fra loffen. Hvor mye du har i kommer litt ann på smak og behag, men det er viktig at alt blandes godt inn så det ikke blir tørt. Jeg pleier å ha i mellom halvparten og to tredeler av innmaten. Smak til med oregano, salt og pepper.

Fordel fyllet på «skallene» fra formloffen og strø revet ost på toppen. Gratineres i ovnen ved 225 grader i 10 - 15 minutter.Formloffen skjæres i tykke skiver rett før servering. Server gjerne en frisk salat ved siden av selv om jeg ikke gadd å lage det idag...

5 kommentarer:

  1. Vi har alltid formloff på kiwi;)

    SvarSlett
  2. det finnes ikke kiwi i Bø...

    SvarSlett
  3. Denne har jeg laget i dag.....brukte 800 gr. kjøttdeig og ca halve loffen. Anbefales!!! Godt!!!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar. Da blir jeg så glad =)