torsdag 23. september 2010

Karrikylling

På tirsdag ble det sånn "det-jeg-hadde-i-kjøleskapet"-middag fordi jeg skulle reise til Bergen onsdag morgen og jeg ville ikke kjøpe noe, men derimot bruke opp det jeg hadde i kjøleskapet. Jeg hadde blandt annet kyllingfilet, 1/2 løk, hvitløk og karripasta og da ble det like gjerne karrikylling. Hvis jeg hadde hatt paprika ville jeg ha slengt i noen strimler med det også, men det hadde jeg altså ikke.
Dette trenger du til 1 person:
- 400 ml kokosmelk
- 75 g pasta

- 1 kyllingfilet
- 1/2 løk
- 1 fedd hvitløk
- 1 ts rød karripasta
- 1 ts karripulver
- salt og pepper
Slik gjør du:
Kok opp kokosmelken i en kjele og ha i pastaen. La den koke uten lokk i 10-12 minutter. Imens grovhakker du løk, finhakker hvitløk og skjærer kyllingen i strimler. Fres det i stekepannen og skru ned varmen. La det surre i pannen til kyllingen er gjennomstekt. Ha på krydderet og karripastaen og rør det inn i ca 1 minutt. Hell pastaen med kokosmelken over i stekepannen og rør til alt er blandet, og kokosmelken har blitt farget av karrien. Ha karrigryten på tallerkenen, kvern litt pepper over og kos deg med middagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Da blir jeg så glad =)