lørdag 8. februar 2014

Spaghetti med skinke, paprika og spinat i fløtesaus

Her kommer en "spinn-off" på svigermors hvite spaghetti. Like godt, men litt annerledes.


Til 2 personer trenger du:
- 1 pk smårettskinke
- 1 liten løk
- 1/2 paprika
- en god neve frisk spinat, vasket og klar
- 1 hvitløksfedd
- ca. 3 dl matfløte
- salt og pepper
- 1 ss smør
- spaghetti

Slik gjør du:
Strimle paprikaen, hinner og frø skal selvsagt bort. Grovhakk løken. Finhakk hvitløksfeddet. Kok opp rikelig lettsaltet vann til spaghettien. Varm opp en vid kjele og ha i smøret. Fres skinke og løk til løken er myk. Tilsett spinat, paprika og hvitløk og rør mens det steker noen minutter. Krydre med salt og pepper. Skru ned varmen, hell på matfløten og la det småkoke mens du koker spaghettien. Sil av spaghettien, hell på sausen og server! 
Godt og enkelt :)

3 kommentarer:

  1. Hei jeg lurte på om det var mulig å bruke kokosmelk til denne retten ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ikke prøvd det selv, men jeg vil tro at det skal gå helt fint :) smaken blir jo ikke helt den samme, men det vil nok funke.

      Slett
    2. Jeg har ikke prøvd det selv, men jeg vil tro at det skal gå helt fint :) smaken blir jo ikke helt den samme, men det vil nok funke.

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar. Da blir jeg så glad =)