lørdag 26. mars 2011

Matopplevelser på Gran Canaria

 Som dere kanskje har fått med dere var jeg på Gran Canaria i forrige uke. Jeg trodde jeg skulle komme hjem igjen med mange flere gode matopplevelser enn jeg gjorde. Stedet vi var på var et typisk turiststed med nesten den samme middelmådige maten på alle restaurantene. Etter mange lunsjer og middager som vi bare var halvveis fornøyd med kledde vi oss pent og gikk vi ut for å prøve igjen. Og denne gangen var vi heldige. Innkasteren til restauranten snakket mer norsk enn de typiske norske frasene man hører overalt. Han fortalte oss at konen hans var fra Halden. Han pekte inn i restauranten og fortalte at "de har spist her i 4 år" og "de som sitter der har spist her i 10 år". "Hvis dere spiser her en gang lover jeg at dere vil komme tilbake". Og jammen fikk han rett. Jeg bestilte Paella Valenciana, som er paella uten sjømat, men med kylling og biff. 25 minutter senere kom maten. Paellaen ble servert i den glovarme paellapannen den var laget i. 

Den luktet nydelig og smakte enda bedre. Det ble ikke mye igjen selv om porsjonen var kjempestor. Etterpå fikk vi drinker, også rullet vi hjem mette og fornøyde :)

På flyplassen på vei hjem igjen fant vi en butikk som solgte masse forskjellig krydder, oljer, nøtter, kjeks, oster og andre spanske matvarer. 
Jeg kom over dette krydderet og måtte ha det etter å ha smakt den knallgode paellaen. Det blir nok mye eksperimentering framover for å prøve å gjenskape den perfekte paellaen. Gleder meg til å sette i gang!

2 kommentarer:

  1. Angrer veldig på at jeg ikke bestilte paella der! Men kyllingen var også VELDIG god :)

    SvarSlett
  2. De var rett og slett flinke :) Det hadde sikkert blitt godt uansett hva man bestilte.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar. Da blir jeg så glad =)