torsdag 30. september 2010

Panna cotta

Kjæresten min lager verdens beste panna cotta og i dag sendte han meg oppskriften sånn at jeg kunne lage det selv. Jeg fikk også lov til å legge ut oppskriften her :)

Dette trenger du til 3 personer:
- 1/3 l kremfløte
- 1 vaniljestang
- 2 gelatinplater
- 1/2 dl sukker

Slik gjør du:
Legg først gelatinen i bløt i en skål med kaldt vann. Ha fløten i en panne. Skjær vaniljestangen på langs og skrap ut frøene. Ha de i pannen sammen med vaniljestangen og sukker. Kok forsiktig opp. Trekk platen av varmen, klem ut vannet fra gelatinplatene og ha dem oppi fløteblandingen. Ta ut vaniljestangen og rør til det ikke er flere klumper. Finn fram 3 former og fukt bunnen med vann. Ha litt sukker i formene og tøm ut igjen det overflødige. Hell forsiktig pannacottaen i formene, dekk dem til med plastfolie og legg dem i kjøleskapet 2-3 timer til panna cottaen er stivnet. Panna cottaen serveres som den er eller med friske eller varme bær ved siden av :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar. Da blir jeg så glad =)